آیفون دسته دوم را به جای نو نخرید

آیفون دسته دوم را به جای نو نخرید

حتما این موضوع را زیاد شنیده‌اید که پس از مراجعه برای خرید گوشی فروشنده اعلام می کند که دلیل باز شدن گوشی و روشن شدن آن،  تست گوشی لب مرز بوده است و باید برای ورود به کشور از صحت گوشی اطمینان حاصل کنند. از این دست دلایل در هنگام فروش زیاد است.

باید گفت: این گونه دلایل به هیچ عنوان صحت ندارد و چه بسا که گوشی فروخته شده به شما دست دوم باشد و فروشنده قصد دارد آن را به عنوان گوشی نو به شما بفروشد .در هنگام خرید گوشی آيفون باید به چه مواردی دقت کنیم ؟‌اولین موردی که باید در هنگام خرید گوشی آیفون دقت کرد :‌

پلمپ بودن گوشی است. متاسفانه بسیاری از فروشندگان پس از باز کردن پلمپ گوشی و برداشتن لوازم اصلی آن و قرار دادن لوازم جانبی غیر اصلی سود سرشاری نصیبشان می شود.راه تشخیص این مورد داشتن تجربه کافی است . البته پلمپ‌های گوشی های اصلی بسیار تمیز و بدون داشتن هوا است.

عکس‌های پایین این تفاوت را نمایش می دهد.پس از روشن کردن باید مراحل رجیستر و فعال شدن گوشی را انجام دهید. به 17 زبان مختلف به شما ” سلام ” خواهد شد . در طی مراحل رجیستر شدن باید حتما گوشی به اینترنت وصل شود که این پروسه حدودا 5 دقیقه زمان خواهد برد .

ترجیحا این کار را خودتان انجام دهید و از فروشنده برای انجام مراحل کمک بگیرید . پس از روشن شدن گوشی باید از اصلی بودن قطعات داخلی آیفون اطمینان حاصل کنید . این قطعات شامل : کابل ؛ شارژر ؛ هندزفری است.باید دقت کنید که گوشی شما به هیچ عنوان نباید قبل از خرید روشن شده باشد.

حتی بهانه‌های تست در لب مرز را هم قبول نکنید. دقت کنید که علت این کار را نیز چک کردن آنتن و جواب دادن سیم کارت ایران روی گوشی‌هایشان بیان میکنند. اپل دو نوع گوشی برای فروش دارد که به مدل لاک فکتوری و آنلاک فکتوری تقسیم میشود .

شما هزینه گوشی آنلاک را پرداخت کرده‌اید و این بدان معناست که سیم کارت ایران هم باید توسط گوشی آیفون پوشش داده شود. بنابرین سیم کارت ایران هم باید به صورت پیش فرض آنتن دهی داشته باشد . بهانه چک کردن آنتن را قبول نکنید .

برای اینکار میتوانید حتی قبل از روشن شدن گوشی شماره سریال آن را در سایت اپل وارد کنید و آن را چک کنید . شماره سریال گوشی پشت جعبه آن است.